Značení provozoven a reklama
Základní doporučení v kostce pro fungující a atraktivní reklamu
Bez křiklavých barev a blikání
Dodržujte harmonii barev. Na své zákazníky nekřičte. Ani reklamou. Nabídněte zážitek a atraktivní místo, ke kterému se rádi hlásí.
Umožněte průhled až do interiéru
Netvořte bariéry. Nechte kolemjdoucí nahlédnout dovnitř. Jejich zvědavost vzroste a budou si přát vidět více.
Reklama nepatří na fasádu
Použijte reklamní nosiče, výlohy a výkladce. Reklamou na fasádě nepřitáhnete pozornost potenciálních klientů. Vaše okolí se naopak stane méně atraktivním.
Obraťte se na oddělení architektury
Nevíte, jakou formu venkovní reklamy zvolit, aby byla funkční a vkusná? Obraťte se na oddělení architektury. Rádi vám pomůžeme.
Čistota je nejlepší reklama
Starejte se o věci a prostor kolem sebe. Čistý prostor bez zbytečností se udržuje snadněji. A stane se vaší nejlepší vizitkou. Stejně jako pravidelná údržba.
Méně znamená více
Čím více reklamy vidíme, tím více trpíme reklamní slepotou. Nechcete zaniknout ve změti průměru? Vsaďte pouze na to, co je pro zákazníky nejdůležitější.
Buďte online a smart
Nabízejte své zboží a služby chytře přímo tam, kde jsou vaši zákazníci každý den. Jděte zákazníkům naproti v online prostředí. Řiďte se heslem: Více komunikace, méně reklamy.
Reklama musí respektovat architekturu
Reklama nesmí překrývat architekturu domu a přebíjet jeho vzhled. Může se však stát jeho příjemným doplňkem.
Spolupracujte s profesionály
Usnadněte si to. Předejte tento manuál jako součást zadání dodavateli grafických a marketingových prací.
Inspirace a pozitivní příklady
Vitríny a výlohy
Minimalistický nápis a maximální otevření směrem k zákazníkovi je nejlepší způsob, jak prezentovat produkty. Vhodné osvětlení interiéru a průhled do něj umožňuje redukovat nápisy na minimum. Důraz je kladen na vtažení zákazníka do prodejny.
Více provozoven v jednom objektu
Obchodní dům ve Zlíně je názorným příkladem, jak je možné pracovat s jasně danými pravidly pro grafiku i umístění nápisů, když se v objektu nachází více nájemníků. Férové řešení podtrhuje architekturu domu. Nápisy jsou umístěny v jedné linii a s jednotnou barevností.
Markýzy a předzahrádky
Restaurace s jednoduše řešenou předzahrádkou, bez zbytečných nápisů. Místo je otevřené do ulice, přehledné a vzdušné. Láká samo o sobě. Design respektuje architekturu budovy.
Postup žadatele o povolení reklamy
1. Návrh reklamy
Předejte tento manuál svému designérovi nebo architektovi jako součást zadání, nebo se jím sami inspirujte. Vytvořte návrh, který je v souladu s nastíněnými principy tohoto manuálu.
2. Konzultace
Přijďte návrh zkonzultovat na oddělení architektury města. Ujistěte se, zda typ reklamy, který plánujete realizovat, nepodléhá stavebnímu zákonu.
3. Povolení
Vyžaduje-li to ve vašem případě legislativa (zpravidla záleží na typu a velikosti reklamního nosiče), podejte u stavebního úřadu žádost o územní souhlas nebo ohlášení stavby. Správný postup konzultujte u místního stavebního úřadu. Více informací o související legislativě najdete v kapitole Právní a závazná stanoviska.
4. Výroba
Schválené návrhy nechte vyrobit a instalujte je podle dohodnutých pravidel.